parafianidzica@wp.pl

Pielgrzymka do Rzymu - 20-27 VIII 2007r. PDF Drukuj Email
Wpisał: ks. Adam Turek
12.07.2007.

Zgodnie z planem w poniedziałek 27 sierpnia około 22.00 lądowaniem na lotnisku w Warszawie, zakończyliśmy pielgrzymkę do Rzymu. Trwała ona 8 dni i dla wszystkich uczestników była wielkim przeżyciem duchowym. Po wylocie z Warszawy (20 VIII) i dotarciu do domu polskiego w Rzymie „Sursum Corda”, po rozlokowaniu się w pokojach, już o 13.00 ruszyliśmy na zwiedzanie Bazylik Rzymu. Po Rzymie oprowadzała nas Pani przewodnik Lidka, która mieszka tutaj już od 20 lat. We wtorek o 5.00 rano wyruszyliśmy do San Giovanni Rotondo, by pomodlić się przy grobie św. Ojca Pio. Natomiast w drodze powrotnej do Rzymu, zobacz zdjęcia

odwiedziliśmy Lanciano- miejsce związane z cudem eucharystycznym. W środę po śniadaniu udaliśmy się na audiencję z Ojcem św. Benedyktem XVI, która zakończyła się ok. 12.00, po audiencji był czas wolny. W czwartek zaplanowaliśmy wyjazd do Asyżu, do św. Franciszka i św. Klary, wróciliśmy na kolację. Piątek był dniem bardzo bogatym w duchowe i artystyczne przeżycia. Po długim oczekiwaniu w kolejce, zwiedzaliśmy Muzea Watykańskie, po czym przeszliśmy do Bazyliki św. Piotra i grobów papieskich. Była możliwość nawiedzenia i chwila modlitwy, przy grobie ukochanego Jana Pawła II. W sobotę odwiedziliśmy Bazylikę i cmentarz żołnierzy polskich na Monte Cassino. W drodze powrotnej jechaliśmy piękną trasą nad Morzem Tyreńskim i w miejscowości Sperlonga na 3 godziny zatrzymaliśmy się na opalanie i kąpiel w morzu. W niedzielny poranek o godz. 9.00 uczestniczyliśmy we Mszy św. w Kościele polskim św. Stanisława. Jest to miejsce, które bardzo silnie jednoczy emigrację Polaków, którzy mieszkają i pracują w Rzymie. Po mszy św. był czas na zwiedzenie Rzymu antycznego. Poniedziałek – dzień wyjazdu. W drodze na lotnisko odwiedziliśmy katakumby św. Kaliksta oraz kościół Quo Vadis. Dziękujemy Bogu za dar tej pielgrzymki oraz za atmosferę wielkiej życzliwości.

Zgodnie z wcześniejszą naszą umową serdecznie zapraszam wszystkich pielgrzymów na spotkanie w niedzielę 9 IX, o godz. 16.00, które odbędzie się w sali parafialnej, pod kościołem. Obecność obowiązkowa!!!

Zmieniony ( 04.11.2007. )

« poprzedni artykuł   następny artykuł »

Imieniny

24 Października 2017
Wtorek
Imieniny obchodzą:
Antoni, Boleczest,
Filip, Hortensja,
Marcin, Rafał,
Rafaela, Salomon
Do końca roku zostało 69 dni.